De specialisten van Conversie.nl worden altijd geconfronteerd met de volgende vraag: “hoe kunnen we de conversie verhogen?”. Na een professionele webscan gaan we vol goede moed aan de slag met de methodieken die wij hier voor hebben. Van A/B test tot verbeteringen in het design, van inbound marketing tot betaalmethode. In ons team van CRO experts (Conversion Rate Experts) zitten designers, developers, copywriters en online marketeers. Naast alle expertise die wij kunnen inzetten, maken we graag en veelvuldig gebruik van feedback van de eindgebruikers via reviews, livechat en consumentenpanels. Omdat online processen vrijwel volledig meetbaar zijn, gebruiken we een data gedreven verbetermodel. In een realtime dashboard publiceren we de voortgang van alle belangrijke KPI’s. Wow, alles digitaal inzichtelijk en realtime bij te sturen. Dan zijn we snel klaar?

 

Met conversie optimalisatie komen ook de verbeterpunten in het businessproces aan het licht.

 

In het proces van conversie optimalisatie en luisteren naar de eindgebruikers, komen vaak interessante verbeterpunten aan het licht. Deze zijn niet altijd gerelateerd aan de online omgeving, denk bijvoorbeeld aan klachten over levertijd, klantenservice, factuur of verpakking. Vaak een verrassing voor de opdrachtgever, want is conversie optimalisatie niet ‘gewoon’ het verbeteren van de webpagina’s? Nee dus. Conversie optimalisatie betreft het optimaliseren van de gehele customer journey. Van oriëntatie tot het uiteindelijk afleveren van het eindproduct. Goed luisteren naar feedback en klachten is ontzettend belangrijk. In de praktijk blijkt dat tevreden klanten zich als ambassadeur gaan gedragen en dit is van onschatbare waarde. We moeten alle plooien glad strijken, ook in de offline processen.

Wij zijn van mening dat conversie optimalisatie bij uitstek goede resultaten kan opleveren als er sprake is van een intensieve samenwerking tussen CRO experts en een team bij de opdrachtgever. Als we naast het optimaliseren van de webshop ook de knelpunten aanpakken in logistiek, administratie en klantenservice, zorgen we samen voor een customer journey waar de klant blij van wordt. En dan kan het conversiegetal tot ongekende hoogte stijgen. Kortom, conversie optimalisatie is teamwork! Het team van Conversie.nl staat klaar voor de volgende uitdaging.

Remco van Nieuwenhoven

Conversie specialist

Roos Reinders

Conversie marketeer

Meander 601, Arnhem

+31 (0)26 327 40 45

ORANGE-JUICE.NL