Online PR en blogs

Social media, influencer partnerships, blogs en andere soorten content kunnen deel uitmaken van de PR strategie. Meer weten over online PR? Lees het hier!

Online PR strategie

Online PR, public relations, gaat over het bouwen en onderhouden van de relatie met de buitenwereld. Wanneer we aan de slag gaan met online PR werken we aan het imago van een merk, dit is geen eenmalige activiteit maar een doorgaand proces. Om merkbekendheid te creëren kunnen we verschillende kanalen inzetten. Met een goed uitgedachte en gevarieerde online PR strategie ontstaat er een mooie combinatie van paid, owned, earned en rented media. We zorgen voor bekendheid, gaan de dialoog aan met de buitenwereld en brengen onze merkidentiteit naar buiten. Storytelling en content creatie dragen bij aan de realisatie hiervan. Creativiteit en consistentie zijn hierbij belangrijk.

Influencer marketing

Als onderdeel van de online PR strategie kunnen we influencer partnerships aangaan. Maar wat is influencer marketing eigenlijk en waarom zou je dit willen? Het is een marketingmiddel dat we kunnen inzetten om de naams- en merkbekendheid te vergroten, nieuwe producten en diensten te introduceren en om te binden met de doelgroep. Social influencers kun je benaderen om jouw product of dienst onder de aandacht te brengen in ruil voor een vergoeding of gratis product(en); dit noemen we sponsored content. Het idee hiervan is dat de consument zich eerder laat beïnvloeden door een persoon, influencer, die zij leuk vinden of als voorbeeld zien dan door een advertentie of andere reclame-uiting. Influencer marketing kan zeer effectief zijn, echter moeten we wel strategisch te werk gaan. Wanneer we ondoordacht te werk gaan bestaat de kans dat het imago van het merk wordt aangetast.

Een goede online PR strategie kan een positief effect hebben op de online traffic. Benieuwd wat je nog meer kunt doen om de traffic te verbeteren?

Informatie over traffic verbeteren

Content creatie

Het creëren van content is van belang om je online PR strategie in praktijk te brengen. En dan bedoelen we niet zomaar content, maar waardevolle content die opvalt. Je doelgroep krijgt dagelijks ontzettend veel content onder ogen, hoe zorg je ervoor dat jij eruit springt? Wees creatief en vernieuwend, en kies voor kwaliteit in plaats van kwantiteit. Schrijf niet over een product of dienst, maar creëer content over een probleem en oplossing. Zorg voor herkenning en wees van toegevoegde waarde voor je doelgroep. Houd in gedachten welk verhaal je wilt vertellen en wees consistent in je merkuitingen. Het creëren van waardevolle content is niet simpel en kan veel tijd in beslag nemen, maar het levert ook veel op. Niet alleen werk je aan je merk en imago, ook draagt het bij aan zoekmachine optimalisatie. Laat je de content creatie liever aan een expert over? Wij staan je graag bij! Neem vrijblijvend contact op en vraag naar de mogelijkheden.

Vrijblijvend contact met één van onze adviseurs, of direct een expert review aanvragen?

Remco van Nieuwenhoven

Conversie specialist

Roos Reinders

Conversie marketeer

Meander 601, Arnhem

+31 (0)26 327 40 45

ORANGE-JUICE.NL